Week van 5/05 tot 9/05
VARIA
- Op vrijdag 16/05 kan je geen warme maaltijd bestellen.
- Op donderdag 22/5 gaan juf Els en ik de kerk versieren voor de communie om 16 uur. Welke ouders kunnen ons komen helpen? Graag een seintje in de agenda van je kind indien je vrij bent. Alvast bedankt
- Op donderdag 22/5 is het sportdag voor de eerste graad. We doen mee aan de sport -en wandeldag in Wachtebeke. We trekken sportieve kledij aan die dag, aangepast aan het weer (regenjas, pet, sportschoenen, ...). In ons rugzakje zit er een lunchpakket, 2 tussendoortjes en voldoende drinken. Graag bij mooi weer de kinderen 's morgens al insmeren met zonnecrème! De zonnecrème meegeven in de rugzak. Onze boekentas laten we thuis! Bedankt aan alle bereidwillige chauffeurs.
Wiskunde
- We oefenden verder op de plus en min-brugoefeningen tot 20. Deze brugoefeningen beginnen bij de meeste kapoenen goed te lukken. Een moeilijkheid die er nu bij komt is wanneer alle verschillende soorten bewerkingen door elkaar staan. Deze week kregen de kapoenen een brief mee naar huis met daarop de verschillende soorten bewerkingen die we leerden dit schooljaar. Dit kan thuis ook een hulpmiddeltje zijn om te zien hoe we dit in de klas aanpakken.
- Deze week gingen we ook aan de slag met het spiegels en leerden we het begrip 'spiegelbeeld' nog wat beter kennen.
- Ook gingen we aan de slag met de analoge en digitale klok. We oefenden het hele uur nog eens in maar maakten ook kennis met: 'Het is 7 uur 30'.
Taal
- De woordjes die we lezen worden altijd een beetje moeilijker. 'Staat wordt straat', 'spuit wordt spruit-sproet'.
- We leerden de letters 'aai-ooi-oei' kenden en maakten hier woorden mee: 'zaai-kooi-sproei'.
- We maakten kennis met de doffe 'e' in woorden zoals: kleine-halve-korte.
- Ook blijven we goed oefenen op het begrijpend lezen.
Wero
- We gingen aan de slag met het thema 'Verkeer'.
- We leerden ook de verschillende weggebruikers kennen (voetganger, fietser, autobestuurder, vrachtwagen, ...) en hun plaats op de weg.
Godsdienst
- Hier werken we verder aan het thema brood.
- We leerden adhv een spel wat broodnodig was.
Muzo
- We werkten verder aan onze muzo-workshop rond het thema Verkeer.
Reacties
Een reactie posten