Week van 30/9 tot 4/10
Varia:
- Op maandag 7/10 en dinsdag 8/10 is er geen school. Maandag is het een lokale verlofdag en dinsdag is het pedagogische studiedag.
- Wie nog een schoendoos moet meebrengen of extra kan meebrengen, graag tegen vrijdag 11/10.
- Volgende week is er geen weekbrief.
- Op vrijdag 18/10 is het een drukke sportdag! In de voormiddag gaan we zwemmen, dus vergeet de zwemzak niet! In de namiddag trekken we naar de sporthal van Lokeren voor SVS Kronkeldiedoe, een fijne sportnamiddag (meer info zie brief op de blog). Een boekentas is die dag niet nodig, de boekentas en blauwe map mag thuis blijven. Wel de zwemzak meegeven en nog een rugzakje met de brooddoos, drinkfles, fruitdoos en koekendoos in.
Voor foto's van de voorbije week: 1A - klik HIER, 1B - klik HIER.
Taal
- We leerden deze week de letter 'v' van 'vis'.
- Kern 1 werd afgerond met een leestoetsje bij de juf. Jullie krijgen de resultaten binnenkort wel te zien.
- Volgende week gaan we van start met kern 2 en leren we de letter 'n' van 'maan' en de letter 't' van 'pet'.
- De woordjes en de lettertjes volgen elkaar heel snel op. Dus dagelijks een 5-tal minuten oefenen is heel belangrijk. Ook thuis kunnen de kapoenen online oefenen via 'Zoem de bij', een heel fijn computerprogramma. (Klik op volgende links met nog extra oefeningen. Kern 1 - klik hier / kern 2 - klik hier)
Wiskunde
- Deze week gingen we aan de slag met de begrippen 'eerst' en 'later'.
- We plaatsten de getallen tot 6 op de juiste plaats op de getallenrij. We deden oefeningen met betrekking tot de getallenrij: Welk getal komt voor 6? Welk getal komt 2 plaatsen na 3? Welk getal staat tussen 3 en 5? ...
- We oefenen verder op de splitsingen tot 4! Volgende week starten we met de splitsingen tot 5. (klik op volgende links voor oefeningen op de splitsingen: klik hier, klik hier)
Wero
- Na de plattegrond van onze klas, maakten we nu kennis met de plattegrond van de school. Hier maakten we een echte schatkaart van. Daarna mochten we op zoek naar de schat van elk groepje.
Godsdienst
Reacties
Een reactie posten